طراحی سایت ورزشی و طراحی سایت رستوران
نوشته شده توسط : جعفر


 طراحی سایت موضوعی است که مشاغل مختلف در کل کشور با توجه به نیاز خود اقدام به انجام آن می کنند. در این میان اگر چه پروسه طراحی سایت در همه کسب و کارها مشابهت های زیادی دارد اما تفاوت هایی نیز در میان وبسایت های دیده می شود. در این مقاله به دو نوع خدمات طراحی سایت مشاغل یعنی طراحی سایت ورزشی و طراحی سایت رستوران می پردازیم.

 

نحوه طراحی یک سایت ورزشی

طراحی سایت ورزشی برای کسب و کارها و افراد شاغل در این صنعت در نظر گرفته شده است. برای مثال ممکن است شما یک ورزشکار حرفه ای باشید و تصمیم بگیرید تجربیات خود در زمینه رشته ورزشی خاص را به اشتراک عموم بگذارید در این موقعیت طراحی سایت ورزشی اختصاصی برای شما بهترین گزینه است.

 

برای انجام پروژه طراحی سایت ورزشی مورد نظر خود پیشنهاد می کنیم نکاتی را در نظر داشته باشید. قبل از هر چیز برای خود به شکلی شفاف مشخص کنید که هدفتان از طراحی سایت چیست؟ چه خدماتی می خواهید ارائه دهید و در نهایت از نظر مالی چه منافعی برای شما خواهد داشت.

بعد از در نظر گرفتن این اهداف سعی کنید در طول پروسه اجرای طراحی سایت ورزشی مطالب مورد نظر خود را که دوست دارید در سایت بارگذاری شود آماده کنید. یک وبسایت به محتوای درون آن است که ارزشمند می شود.
 موضوع مهم بعدی این است که در نظر بگیرید که وبسایت شما چه خلاقیتی متمایز نسبت به دیگر وبسایت های فعال خواهد داشت. به عبارتی به این سوال پاسخ دهید که وجه تمایز وبسایت شما با دیگران چه چیزی خواهد بود؟ برای پاسخ به این سؤالات به دقت برنامه ریزی کنید و به خودتان زمان دهید تا ایده هایتان کامل شود. برای این موضوع به نکات زیر توجه ویژه داشته باشید.

دنبال کردن ترندهای روز در طراحی سایت باشید

سایت های ورزشی ممکن است در ظاهر بسیار متفاوت باشند اما بسیاری از این سایت های ورزشی نقطه اشتراک زیادی نیز دارند برای مثال اکثر این وبسایت ها حجم وسیعی از اطلاعات را به شکلی منسجم به مخاطب با گرافیک زیبا ارائه می دهند. شما می توانید یکی از ترند های روز ورزشی یا یک شاخه مشخص از رشته ورزشی را به شکلی منسجم برای طراحی سایت در نظر بگیرید.

رعایت سادگی در طراحی

موضوع طراحی سایت شما که مشخص شد سعی کنید به شکلی کاملا ساده و روان طراحی سایت ورزشی را انجام دهید. روان بودن و سادگی عملکرد باعث می شود که مخاطبان بیشتری به شما مراجعه کنند و زمان بیشتری را در سایت شما بگذرانند.

توجه به برند

یک برند ورزشی ممکن است از یک خلاقیت ساده شکل بگیرد. اگر ایده خود را به درستی انتخاب کرده اید به نام برند، لوگو و نحوه تبلیغات نیز توجه داشته باشید. سعی کنید در فرآیند طراحی سایت یک شخصیت متمایز برای برند خود ایجاد کنید.

نمایش اطلاعات مسابقات

به روز رسانی متداوم در وبسایت شما مهمترین موضوعی است که مخاطب شما بارها و بارها به وبسایت شما سر بزند. بنابراین بخشی را برای اطلاع رسانی در زمینه ورزشی که شما بر روی آن تمرکز کرده اید در نظر بگیرید.

پروفایل های شبکه های اجتماعی

قدرت شبکه های اجتماعی امروز بر هیچ کس پوشیده نیست. اما اکانت های فعال در شبکه های اجتماعی باید به یک وبسایت معتبر ارجاع بدهند. بنابراین همزمان با طراحی سایت ورزشی خود به فکر فعالیت منسجم در شبکه های اجتماعی مختلف نیز باشید.

 

 

طراحی سایت رستوران

نوع دیگری از وبسایت های امروز که با تقاضای زیادی روبرو شده است سایت های رستورانی است. طراحی سایت رستوران و فست فود باعث می شود که شما مشتریان بیشتری به صورت غیر حضوری و سفارشی داشته باشید. اما صرف طراحی سایت معمولی برای شما در شرایط کنونی راه گشا نخواهد بود.

در مورد طراحی سایت رستوران نیز شما باید به فکر خلاقیت های جدید و ایده های نو باشید. ببینید در صنعت خودتان چطور می توانید خدمات با کیفیت و ارزان تری به مشتریان ارائه کنید و این موضوع را در فرآیند طراحی سایت رستوران خود اعمال کنید.

موبایل فرندلی در طراحی سایت رستوران

موضوع مهم بعدی در خصوص طراحی سایت رستوران این است که وبسایت شما باید برای کاربران موبایل طراحی زیبا و ساده ای داشته باشد. بسیاری از مشتریان شما ممکن است در اطراف رستوران شما باشند و با استفاده از گوشی همراه بخواهند در سایت شما منو غذا ها را مشاهده کنند.

بنابراین طراحی سایت رستوران خود را موبایل فرندلی و کاملا ریسپانسیور طراحی کنید.

رزرو و ارسال آنلاین

قطعا اشخاصی که به دنبال وبسایت رستوران می گردند در نهایت خدمات ارسال غذا به محل سکونت خود را پیگیری می کنند. بنابراین در طراحی سایت رستوران خود امکان رزرو و ارسال رایگان را حتما قرار دهید.

امکانات سایت رستوران

برای سایت یک رستوران امکانات بسیاری را میتوان در نظر گرفت. برخی از امکانات یک سایت رستورانی عمومی بوده و برای همه سایتها باید در نظر گرفت مانند صفحه درباره ما و رستوران و یا صفحه تماس با ما و منوی رستوران و دیگر امکانات عمومی که برای یک سایت رستورانی ضرورت محسوب می شوند.

 

نکته پایانی

همانطور که مشاهده کردید و از مطلب بالا هم کاملا مشخص است، طراحی سایت یک موضوع بسیار فنی است و در نتیجه برای طراحی سایت به هر شرکت و هر شخصی نمی توان اعتماد کرد. شرکت طراحی سایت رایان یکی از پرسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه طراحی سایت و خدمات دیجیتال مارکتینگ در ایران است. پیشنهاد می کنم اگر تصمیم به طراحی سایت گرفته اید به سایت شرکت رایان مراجعه کنید، نمونه کارهای این شرکت را ببینید و با دیدی باز یک وبسایت حرفه ای برای خود سفارش دهید.





:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: